2012-02-17 , telenor kan suga min kuk!
Jag är så JÄVLA arg så jag kokar! Fitt telenor, alla som jobbar på kundtjänst borde fan få sparken.
När jag skaffade mitt internet och fick en lapp om att ja kunde hämta ut de på posten så ångrade jag mig, och ville inte ha det. Och man har ju alltid två veckors ångerrätt. Jag kontaktade då telenor kundtjänst och sa att ja inte ville ha de och frågade hur ja skulle gå till väga. Tjejen där säger att ja kan låta paketet ligga kvar så skickas de tillbaka automatiskt och ja behövde inte göra så mycket mer, MEN, ja skulle kontakta dom dagen efter igen för att återigen bekräfta att ja ville avsluta det. Redan där lät de ju mysko. Men jag ringde dagen efter igen, fick då prata med någon kille som sa att ja absolut inte kunde göra si och så. Ja blev förbannad och berättade va den andra tjejen sagt och han sa att de va helt fel information osv. Tyvärr skriver ja ju aldrig upp namnen på dom jag pratar med, vilket blir ett jävla problem. Så tillslut fick ja ha kvar detta internet.
I början fungerade det jätte bra, men efter ett par månader så började det krångla. Jag måste starta om de var 15;e minut för att de ska fungera, annars får ja bara upp att 'sidan finns inte' och anslutningen är avbruten. Jag har vart i kontakt med 5 - 6 olika personer på telenor kundtjänst de senaste 1 - 2 månaderna. Varenda en av dom har sagt att dom har lånemodem som dom kan skicka ut, så skickar dom en påse som ja kan skicka in mitt modem i. En kille sa också till mig att åka ner till telenor butiken där jag skaffade internetet och höra med dom om dom kunde göra något innan dom på telenor skickade ut ett lånemodem. Så jag gjorde det, men han sa bara att de enda dom kan göra är att skicka iväg mitt internet och att dom tyvärr inte har lånemodem att låna ut, men att kundtjänst har de. Så när jag kom hem ringde ja upp kundtjänst direkt igen och bad dom skicka ut ett lånemodem vilket dom då skulle göra.
Nu i onsdags när ja väntat i ca 2 veckor på att modemet skulle komma så ringde jag tillbaka till kundtjänst och frågade vad som tog sån tid. Då säger killen att han kan se att ja har varit i kontakt med kundtjänst och han ser även att lånemodemet är utskickat. Men han ser även att telefonnumret dom angivit som mitt är fel, de är numret till modemet, därför har ja inte fått något besked om var mitt modem finns att hämta ut. Men avdelningen för 'mobilt bredband' hade gått hem för dagen så han bad mig återigen kontakta dom dagen efter.
Jag kontakta dom aldrig igår, men gjorde det idag. Fick prata med en tjej som inte fattade någonting vad jag menade från början så fick hålla en föreläsning för henne om vad ja menade och behövde hjälp med innan de klickade till i hennes hjärna. Hon bad mig vänta för att höra efter med sina kollegor och efter många minuters väntan så fick jag prata med henne igen. Hon sa då till mig att dom skickar inte ut lånemodem hos dom och ja får gå till butik och lösa de där. Hon sa även att hon kunde inte se att jag blivit lovad något eller att dom skickat ut något lånemodem till mig. Hon kunde inte heller se att jag varit i kontakt med dom dagarna innan. Jag, arg som en jävla oxe, förklarar för henne att dom andra 5 - 6 personerna som lovat de kan fan inte ha fel, så hon ber mig vänta igen och kopplar bort mig. Efter ännu fler minuters väntan så säger hon igen att hon kan inte göra något, för hon har frågat runt ännu mer och alla säger att dom inte skickar ut lånemodem.
Hon ber mig återvända till butiken. Då sa ja till henne att jag redan varit där och att han i butik sa att kundtjänst skickar ut lånemodem. Då sa hon; de är helt fel information och de borde ju han veta. HAHA, men fan, de borde väl dina jävla kollegor också veta? sa jag. Ja de borde dom, men jag vet ju iallafall, och de gör vi inte, säger hon.
Jag bad dom gå en jävla kurs så alla kunde ge samma information och de sa hon att dom precis gjort, vilket inte märks.
När jag skaffade mitt internet och fick en lapp om att ja kunde hämta ut de på posten så ångrade jag mig, och ville inte ha det. Och man har ju alltid två veckors ångerrätt. Jag kontaktade då telenor kundtjänst och sa att ja inte ville ha de och frågade hur ja skulle gå till väga. Tjejen där säger att ja kan låta paketet ligga kvar så skickas de tillbaka automatiskt och ja behövde inte göra så mycket mer, MEN, ja skulle kontakta dom dagen efter igen för att återigen bekräfta att ja ville avsluta det. Redan där lät de ju mysko. Men jag ringde dagen efter igen, fick då prata med någon kille som sa att ja absolut inte kunde göra si och så. Ja blev förbannad och berättade va den andra tjejen sagt och han sa att de va helt fel information osv. Tyvärr skriver ja ju aldrig upp namnen på dom jag pratar med, vilket blir ett jävla problem. Så tillslut fick ja ha kvar detta internet.
I början fungerade det jätte bra, men efter ett par månader så började det krångla. Jag måste starta om de var 15;e minut för att de ska fungera, annars får ja bara upp att 'sidan finns inte' och anslutningen är avbruten. Jag har vart i kontakt med 5 - 6 olika personer på telenor kundtjänst de senaste 1 - 2 månaderna. Varenda en av dom har sagt att dom har lånemodem som dom kan skicka ut, så skickar dom en påse som ja kan skicka in mitt modem i. En kille sa också till mig att åka ner till telenor butiken där jag skaffade internetet och höra med dom om dom kunde göra något innan dom på telenor skickade ut ett lånemodem. Så jag gjorde det, men han sa bara att de enda dom kan göra är att skicka iväg mitt internet och att dom tyvärr inte har lånemodem att låna ut, men att kundtjänst har de. Så när jag kom hem ringde ja upp kundtjänst direkt igen och bad dom skicka ut ett lånemodem vilket dom då skulle göra.
Nu i onsdags när ja väntat i ca 2 veckor på att modemet skulle komma så ringde jag tillbaka till kundtjänst och frågade vad som tog sån tid. Då säger killen att han kan se att ja har varit i kontakt med kundtjänst och han ser även att lånemodemet är utskickat. Men han ser även att telefonnumret dom angivit som mitt är fel, de är numret till modemet, därför har ja inte fått något besked om var mitt modem finns att hämta ut. Men avdelningen för 'mobilt bredband' hade gått hem för dagen så han bad mig återigen kontakta dom dagen efter.
Jag kontakta dom aldrig igår, men gjorde det idag. Fick prata med en tjej som inte fattade någonting vad jag menade från början så fick hålla en föreläsning för henne om vad ja menade och behövde hjälp med innan de klickade till i hennes hjärna. Hon bad mig vänta för att höra efter med sina kollegor och efter många minuters väntan så fick jag prata med henne igen. Hon sa då till mig att dom skickar inte ut lånemodem hos dom och ja får gå till butik och lösa de där. Hon sa även att hon kunde inte se att jag blivit lovad något eller att dom skickat ut något lånemodem till mig. Hon kunde inte heller se att jag varit i kontakt med dom dagarna innan. Jag, arg som en jävla oxe, förklarar för henne att dom andra 5 - 6 personerna som lovat de kan fan inte ha fel, så hon ber mig vänta igen och kopplar bort mig. Efter ännu fler minuters väntan så säger hon igen att hon kan inte göra något, för hon har frågat runt ännu mer och alla säger att dom inte skickar ut lånemodem.
Hon ber mig återvända till butiken. Då sa ja till henne att jag redan varit där och att han i butik sa att kundtjänst skickar ut lånemodem. Då sa hon; de är helt fel information och de borde ju han veta. HAHA, men fan, de borde väl dina jävla kollegor också veta? sa jag. Ja de borde dom, men jag vet ju iallafall, och de gör vi inte, säger hon.
Jag bad dom gå en jävla kurs så alla kunde ge samma information och de sa hon att dom precis gjort, vilket inte märks.
Men tack äckliga jävla telenors helvete för INGENTING... Ska aldrig mer skaffa något från er och hoppas att alla är så jävla smarta och gör detsamma...
Kommentarer
Trackback